Dorn en Breuss

Dorn therapie

Rugpijn en nekklachten zijn veel voorkomende klachten in de huidige maatschappij waarin mensen veel achter de computer zitten, lang autorijden en meer stress hebben dan ze aankunnen. Met de Dorn methode kunnen een groot aantal rugpijn klachten, ook die al langere tijd aanwezig zijn effectief opgelost worden.

Doordat er in de beweging correctie van de ruggenwervels en gewrichten plaatsvindt is de Dorn therapie een zachte effectieve behandeling. Dorn therapie is daarom ook zeer geschikt voor mensen die niet (de vaak pijnlijke weg) naar de "kraker" willen bewandelen. Dorn therapie is een samenwerking tussen behandelaar en cliënt, van druk uitoefenen en beweging.

Dorn is eenvoudig en effectief in het opheffen van gewrichtsblokkades, scheve wervels en wervelkolom, bekkenscheefstand en beenlengteverschil, waardoor klachten van rugpijn, de nek, hoofdpijn, verdwijnen.

Breussmassage is een manuele tussenwervelschijf-massage en stelt vast dat deze zich heel goed laat combineren met de Dorn therapie.

De Breuss Massage is een hele rustige therapeutische rugmassage, die psychische en lichamelijke blokkades goed kan oplossen. Veel tussenwervelkolom problemen, zoals ischias, en chronische hernia zijn met deze methode ongevaarlijk en goed te behandelen. Voor acute ischialgie (pijn in de heup)is dit zelfs de enige manier om te behandelen!! In de praktijk is gebleken dat bij spanningsklachten zoals burnout het hele lichaam nogal heftig kan reageren, maar dat de spanning zichtbaar afneemt. Ook bij menstruatieklachten kan de Breuss massage verlichtend werken.

De massage wordt met de handen uitgevoerd om de rug meer te strekken en er wordt geen gebruik gemaakt van medicamenten. Slechts een stuk zijdepapier wordt benut om de sintjanskruid olie diep in te laten werken op de tussenwervelschijven om het proces te stimuleren.

Meer weten?

Neem gerust contact op.